Ska det göras ska det göras ordentligt.

"Jag har alltid tyckt IKEA har sådan stil och smak. Lätt att bära med sig hem, full service. Jag har aldrig gått därifrån missnöjd. Aldrig."

"Det finns mycket bättre sätt än att kånka på möbler hit och dit!"


"Hur då menar du?"

"Det är under min värdighet att åka till IKEA och få någon färdigpackiterad BILLYS bokhylla. Har du inte sett hur gräsliga dom ser ut? Jag köper inte ens mina möbler själv. Jag låter andra göra jobbet."

"Vem gör det om inte du?"

"Min gammelfarfar. Jag hann tyvärr aldrig träffa honom i "livet" så att säga. Men jag nöjer mig gott och väl!"

"Va?"

"Allting går att få specialbyggt nu för tiden."

"(Nervös tystnad.)"

"Ja, du förstår idag finns det en specialbyggd gravsten med dörrklocka."

"Vad fan..?"

"Det är bara att plinga på. Gammelfarfar är gärna med på noterna. Han tycker till och med att det är kul."

"Är inte han stendöd?"

"Jovisst är han det. Men som vi brukar säga, bättre sent än aldrig!" (Han slickar sig om läpparna.)

"Hur kommer han upp därifrån?"

"Vi byggde till en specialhiss som gör att han får den hjälp han behöver för att ta sig upp."

"Jaha.."

"Och sedan går allt som smort!"

"Tittar inte folk?"

"Nejdå, han är inte speciellt uppseendeväckande. Jag har sett sönderarbetande nio till femmare som ser värre ut."


/6 januari 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0