Problematikens trianglar, rektanglar och andra ritningar som ligger på hög och samlar damm.

Hon står och diskar. Visslar lite förläget. Han sitter och skär champinjoner i små, små delar. Några kastar han på golvet i hopp om att dammsugaren snart kommer fram av sig själv. Någon gång lär den ju komma ut. Den har inte sett soljus på tre månader och hungern lär snart vara övermäktig för den stackarn. Det har varit en lång dag. Det har varit en kort dag. Det har varit en varm dag. Det har varit en kall dag. Hon slutar vissla tvärt. Han ser på henne och intar en frågande position.

- Varför blev det sådär fel?
- Vadå fel?
- Varför gjorde du som du gjorde?
- Jag har inte gjort nåt.
- Jo, det har du. Minns du inte?
- Nej.
- Kom igen nu!
- Du kan inte tvinga ur mig nåt.
- Jag kan dra ut orden ur käften på dig. Bara du sitter still.
- Jag sitter aldrig still.
- Nä, det är just det som är problemet.

/30 januari 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0