Är det någon där?

"Jag älskar dig."
"Schhhh, säg inte sådär!"
"Jo, men det är sant."
"Skärp dig!"
"Varför skulle jag ljuga för dig?"
"Varför inte? Du har ju chansen?"
"Jag är ärlig. Alltid."
"Hur ska jag kunna tro på det?"
"Lita på mig bara."
"Man ska inte lita på folk hur som helst."
"Jag lovar att du kan lita på mig."
"Du lovar ingenting!"
"Se på mig, Thess. Ser jag ut att ljuga?"
"Nej, men det sägs ju att skenet bedrar."
"Gå och lägg dig, du är trött och det är en dag imorgon också."
"Du säger det?"
"Ja, det säger jag. Så säger jag precis just nu."
"Om du säger det så.."
"Godnatt älskling."
"Godnatt med dig. Vi ses imorgon."
"Klart att vi gör. Mig blir du inte av med."
"Aldrig?"
"Nej, aldrig."
"Okej. Då säger vi så."
"Gör inget dumt nu."
"Nej, jag ska sova bara. Det är ingen fara med mig."
"Säkert?"
"Ja, helt säkert."
"Bra. Jag älskar dig. Godnatt."
"Och jag dig. Godnatt."

/30 januari 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0