Hon, jaget och nejet.

Hon sitter och försöker att läsa. Den andra kan inte hålla tyst och pockar på uppmärksamhet. Hon försöker att dricka the men den andra tar hela tiden koppen ifrån henne. Hon känner att hennes tålamod börjar sina och hon försöker att lätta upp den tryckta stämningen en aning.

- Nejmen vad du hittar på!
- Ja?
- Du är en riktig liten skojare du!
- Det tycker jag inte.
- Jodå, visst är du det!
- Nej.
- Vart får du allt ifrån egentligen?
- Jag vet inte. Det bara kommer.
- Haha, bara kommer? Lustigkurre där.
- Men kan du ge dig?
- Lille vän, inte visste jag att du hade så brett ordförråd!
- Har du hakat upp dig?
- Du har då alltid så konstiga saker för dig!
- Jag tycker inte om dig, är du medveten om det?
- Javisst är jag det.
- Kan du då snälla hålla tyst i några minuter?
- Det vet du att jag inte kan.
- Har märkt det.
- Jag bara mal och mal och mal. Ja jävlar!
- Okej, då säger vi så.
- Säger vad?
- Ska jag boka en liten resa till dig? Jag står faktiskt inte ut längre.
- Och hur hade du tänkt att det skulle gå till?
- Ja, packa det nödvändigaste och res?
- Omöjligt.
- Nej. Jag ringer och bokar en resa till ja inte vet jag. Tjottahejti eller nåt. Och så kommer du hem när jag ber dig om det, inte innan dess. Vad sägs?
- Nja, jag vet inte riktigt. Jag tycker om att vara med dig.
- Jo, men du kan vara lite väl påfrestande ibland.
- Det är precis det som är meningen, vet du!
- Jo, men just nu vill jag bara vara ifred.
- Inte jag.
- Nej, men det vill du å andra sidan aldrig.
- Det är så trevligt hos dig!
- Vart har du tandborsten någonstans?
- Tror jag la den under sängen eller nåt. Kanske i byrån till vänster.

/13 februari 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0