Han med gitarren.

Jag hade haft en ganska tråkig dag, den där måndagen då han kom oinbjuden in till mig. Han knackade inte på. Och jag vet inte hur han kom in. Jag satt och läste och drack the när jag plötsligt hörde gitarrljud från sovrummet. Jag reste mig upp för att gå in och se vad som stod på. Han satt på sängkanten. "Jag tror verkligen inte att du ska vara här." Sa jag så lugnt jag kunde när jag såg vem som satt där. "Varför inte?" Svarade han uppkäftigt och log. "Hur i helvete kom du in?" Ville jag veta och kunde då inte hålla min lugna fasad i schack längre. "Det var olåst." Jag blev arg. För det stämde inte. "Jag låser alltid." Skrek jag och pekade mot dörren. "Inte den här gången." Så skrattade han, och spelade vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0