Innan jag somnar låter jag Den rätte komma in.

Innan jag somnar så kommer jag på allt jag ska skriva. Alla berättelser snurrar i mitt huvud och blir till. Jag kan inte sova ordentligt förrens jag tänkt ut historierna. Ibland går jag upp och sätter mig vid datorn för att dokumentera och minnas. Ibland somnar jag och drömmer mardrömmar istället. Jag skriver för att jag skulle dö annars. Jag vet att det är så, och det finns ni som skulle säga emot. Det behövs inte, jag vet. Det här är min makt, det som jag har ständig kontroll över. Det som är mitt.

Jag vet att det här är början på något som jag inte kan hejda. Jag vet att det här är början på det som ska bli mitt liv. På det som ska bli mitt, och ingen annans. Jag tänker helt enkelt fortsätta tills jag kollapsar. Tills jag inte längre kan andas. Inte förrens då ger jag upp och lägger mig.

MITT SKRIVANDE / 30 NOVEMBER 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0