Innan du tar livet av dig, varför inte upptäcka nya sidor hos dig själv som du inte visste om?

- Du vet flashbackforum?
- Jo, det är en konstig sida på internet.
- Ja. Och du vet att man för en massa sjuka diskussioner där, va?
- Jo, tack. Är själv medlem men har aldrig startat nåt.
- Jag är inte medlem. Men ibland är jag inne för att kolla, liksom.
- Okej.
- Då var det en användare som ville ta livet av sig. Ville ha lite handfasta tips.
- Jaha.
- Ja, och då fick han massa svar.
- Vad sa dom då? Det gamla vanliga?
- Nej. Faktiskt inte.
- Vad sa dom då?
- Jo, det var en som gav tipset att han kunde råna en bank, exempelvis.
- Varför?
- Jo, då kunde han ju hitta sidor hos sig själv som han inte tidigare visste om.
- Kan han inte göra nåt bra istället?
- Jo, det tyckte jag med. Sedan gav han tipset att han kanske skulle kunna sitta i fängelse en tid.
- Är det inte bättre att ta sig i kragen och faktiskt ta livet av sig då, istället?
- Jag vet inte. Har inte tänkt så långt.
- Nej, jag kan förstå det. Har användaren tagit sitt liv än?
- Nej. Jag kollade upp det. Han hade senast i förrgår startat en ny tråd om att han ville lära sig norska.
- Ja, då är han uppenbarligen på en ny väg och vandrar.
- Antagligen. Han var också inne på att dreja vaser och sådant.
- Då kanske han fick lite handfasta råd, ändå. Fast åt andra hållet, så att säga?
- Alltid är det någon som ser en när man mår dåligt. Jag tycker det känns bra, ifall jag skulle hamna där själv.
- Det tror jag inte.
- Man kan aldrig veta så noga. Jag tänker ha alla ventlier öppna ifall det skulle inträffa.
- Ha det. Man vet aldrig.
- Nej. Livets vägar äro outgrundliga.

/11 november 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0