HusmorsHitler, det charmiga Barnbarnet & självömkande lilla Jag (3)

- Thessan, vad har du gjort där? frågar Junior och pekar på min högerarm.
Jag ser hur HusmorsHitler tittar ansträngt på mig. Ena mungipan rycker hastigt till.
- Jag ramlade på cykeln och slog mig rätt hårt. svarade jag och dolde min arm bakom soffkudden.
- Det måste gjort ont. Aj, aj!
- Ja, det gjorde ont i några dagar men sedan blev det bättre. Aj, aj! 
- Mormor? frågar Junior som sitter uppflugen i familjens kökssoffa och är i full färd med att käka torkade bananer.
- Vad är det vännen? svarar mormor som står och diskar med det ena benet lite högre upp än det andra.
- Vi måste hämta plåster till Thessan. Hon har gjort illa sig på cykeln.
- Vänta lite. Kom så hämtar vi plåster till Thessan!
HusmorsHitler tar Junior i handen och går bort mot det fuktskadade gamla skafferiet fullt av hemligheter.
- Här. sa Junior och blåste på min arm samtidigt som han plåstrade om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0