För andra men inte för mig.

- Grattis, vännen! Du har fått en underbar, frisk dotter!
- Jag vill inte ha henne..
- 3458 gram, en liten baddare för att vara flicka!
- Ta bort henne.
- Nog vill lillflickan till mamma alltid!
- Jag vill inte ha henne!
- Åh nej, så lätt kommer man inte undan mammarollen! Mamma är man för alltid och för evigt!
- Ta bort henne, sa jag!
- Se så lika ni är! Mamma upp i dagen!

Den nyblivna mamman blir arg. Hon slänger buktetterna på golvet som står prydligt uppraddade på sjukhusets sidobord. Sedan reser hon sig med all den kraft hon har kvar och går ut ur rummet. Smäller igen dörren och skriker allt vad hon kan i korridoren.

/30 november 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0